fbpx

5 מיתוסים על עבודה עם סוכנות דיגיטל

5 מיתוסים על עבודה עם סוכנות דיגיטל

מה עוד לא נאמר על עבודה עם חברת סושיאל (או סוכנות דיגיטל) חיצונית?

אני רוצה לשבור לכן כמה מיתוסים וטעויות נפוצות, על בסיס הניסיון שלי…ואולי לעשות קצת סדר בתחום,

אבל בעיקר כדי שתבינו איך לעשות את זה נכון.

הנחת היסוד בעבודה עם סוכנות דיגיטל היא "אני אשב לי רגל על רגל ו…"

אז זהו, שלא. גם אם לקחת חברת סושיאל ושילמת לה ממיטב כספך, זה ממש לא פוטר אותך מלעבוד ולספק לה את כל המידע שהיא זקוקה לו
כדי שיהיה ניתן לכתוב את התוכן הנכון ולהתאים את הקהל המדויק לצרכים שלך. העבודה היא משותפת ויש המון שתלוי דווקא בך

לא משנה אם את משווקת מוצר, מייצגת עמותה או בעלת חנות- בכל אחת מהאופציות העבודה עם חברת דיגיטל מצריכה ממך לפרט במדויק מה המטרות העסקיות לטווח הקצר והארוך, ייתכן ויש צורך בצילומי תדמית מקצועיים, כמעט בטוח שחסרים סרטונים טובים, שיתוף מידע מהעשייה השוטפת ועוד. אבל הכי חשוב להיות בקשר צמוד עם חברת הדיגיטל שלך. היי מעורבת! אל תיעלמי. 

'אף אחד לא יכול לכתוב כמוני את העסק שלי'

אז קודם כל, נכון. אף אחת לא תכתוב כמוך, אבל אפשר לכתוב טוב יותר, מדויק יותר, מכוון יותר לקהל שלך. וכן, אפשר לכתוב ממש כמוך, זה לוקח זמן וניסיון אבל זה אפשרי. 

אין ספק שכשיש תוכן כתוב טוב הוא מוביל לתוצאות טובות יותר. 

א.נשים מרגישים בתוכן איכותי וגם אם את כותבת על ה'בייבי' שלך הכי טוב שיש, מהניסיון שלי ושלנו- תמיד יש מקום לשיפור.

בהתחלה זה קשה לשחרר,אני יודעת, אבל ברגע שתתחילי לראות את התוצאות וההכנסות שגדלות את תביני, שאולי כדאי ואפילו דווקא ממש נחמד- שכל אחת תתעסק במה שהיא הכי טובה. שיווק בכלל וכתיבה שיווקית בפרט הם מקצוע, ולא בכדי. 

'לידים יגיעו בשבוע הראשון'

הלוואי! אנחנו מאחלות לזה אבל…אם נחזור רגע למציאות- 

בשבועיים- חודש הראשונים  זהו זמן הכרות עם הקהל שלך, בדיקה, ניסוי ותהייה (וכן, גם טעייה) איזה קמפיינים מקבלים יותר חשיפה ומעורבות ומדברים הישר אל הקהל שלך ואילו פחות. שלא לדבר על מושגים נכונים (וקצת מעייפים ובכל זאת) כמו- חימום קהל, משפכים שיווקיים ומוצרי מגנט. כל אלה נכונים והסבלנות במקרה של קבלת לידים או יצירת מכירות היא מאוד מאוד משתלמת. אחריה שעוברות את השלב הראשון יחד- זה הולך ומשתפר עד שמתייצב על הזרמת לידים קבועה וטובה. אז אולי הם לא יגיעו בשבוע הראשון אבל הם יגיעו עם עבודה נכונה וזמן. 

מכאן תוכלי להסיק לבד שסוכנות שמבטיחה לך לידים מהרגע הראשון…ובכן הייתי בודקת את זה שוב.

'וואי זה סוגר לי את כל הפינות'

ובכן לא תמיד.

חברות סושיאל וקידום מתעסקות כאמור בשיווק ברשתות החברתיות, דפי נחיתה, אוטומציות, אתרים וכל מה שקשור לקידום העסק שלך בסושיאל.

אבל לא כולם צריכות את הכל ויש דברים שהם בכלל לא בתחום העבודה של 'סושיאל' או אפילו 'דיגיטל'.

למשל- מענה ללידים, פולואפים, מכירות ישירות, טיפול בתקלות באתר, ניהול המותג, ייעוץ עסקי 🙂 לא כל החברות מספקות את כל השירותים הללו. למעשה רובן לא נוגעות בהם כלל.

אצל כל לקוחה ומול כל חברת דיגיטל, ניהול הסושיאל ייראה אחרת.

מה שחשוב לדעת הוא שאף אחת לא יכולה לעשות במקומך את כלללל העבודה, אלא אם יש לך תקציב בלתי מוגבל וזה כבר סיפור אחר. 

'אני אנהל את השיווק, כמה קשה זה כבר יכול להיות?'

אז נכון, בתקופת חיינו כשכל המידע נגיש וזמין אונליין באמת אפשר ללמוד לבד איך לנהל שיווק בסושיאל. 

אבל, וזה אבל גדול, עם כח גדול באה אחריות גדולה (אמר ספיידרמן) ולכן כדאי לשקול כמה שאלות:

  1. האם את פנויה לזה באמת? ללמוד הכל מא', להשקיע זמן בתפעול, בלצבור נסיון וכו'.
  2. איך זה יקדם את העסק שלך? האם לא עדיף שתקדמי מכירה ותריצי את העסק מאשר תעשי תפקיד שאולי לא מתאים לך? לא היית רוצה להתעסק במה שאת באמת טובה בו ואוהבת כלכך? 
  3. מה כסף את הולכת להפסיד? וזו שאלה חשובה כי לימוד ונסיון עולים הרבה- כשאת חוסכת כסף על אנשי מקצוע את למעשה משקיעה את הכסף הזה בזמן ללמוד איך לעשות את הדברים נכון. ובכלל, בזמן שאת תנסי ללמוד איך הדברים עובדים יש סיכוי שתפסידי הכנסה לא מבוטלת של לקוחות.

מקווה שעזרתי לעשות קצת סדר במיתוסים המופרכים האלה ואני מייד ניגשת לכתוב את הפוסט הבא בבלוג הזה

איך לבחור נכון סוכנות דיגיטל לניהול הסושיאל של העסק שלך. 

עד שהוא ייכתב, ניפגש בפוסטים הבאים 🙂

Guide the way
דילוג לתוכן