fbpx

איך לבחור סוכנות דיגיטל

איך לבחור סוכנות דיגיטל

זה הזמן לברך אותך! החלטת שזהו, זה הזמן שלך להגדיל את הפעילות העסקית ולצאת לעולם של הגדולות.

יכול להיות שההחלטה נבעה אחרי תכנון עסקי מדוקדק ומתוקצב ואולי מקצת ייאוש מהול בעומס.

כך או כך כנראה שקיבלת את הדחיפה לצאת ולגשש – איך אפשר להגדיל את הפעילות העסקית שלך אבל לא לעבוד פי 5 קשה יותר בשיווק.

ברוכה הבאה לעולם סוכנויות הדיגיטל!

הצעד הבא שלך הוא אחד החשובים, אם לא החשוב מכולם- בחירה נכונה של הסוכנות או איש\ת הדיגיטל שיעזרו לעסק שלך לדלג מעל המדרגה הבאה.

אבל….שמעת מקולגות, עצמאיות אחרות או דודה של חברה בגאורגיה – סיפורי זוועות נוראיים על כשלונות חרוצים ומשפטי מחץ כמו "זרקתי ים של כסף לפח וזה לא עבד" , "הם רק עשו לה נזק! זה היה נוראי" , "זה היה כשלון חרוץ, לא עושה את זה שוב בחיים" ועוד סיפורי אימה אמיתיים לגמרי (ואיתם לא מעט של דרמה)

אז איך תבחרי נכון את חברת הסושיאל שלך כדי להשיג את המטרה לשמה התכנסו כאן היום?

או אם שאלת את עצמך – מתי אלמד לבחור נכון? עכשיו. לשם כך באנו לעזור.

הנה 5 עקרונות שיעזרו לך לבחור סוכנות דיגיטל\ סושיאל מתאימה לעסק שלך:

  1. איפה את מחפשת את האחת? ומה אומרות תוצאות החיפוש?

אם חיפשת בגוגל וודאי קיבלת מגוון תוצאות – חלקן ממומנות, חלקן לא. כולן טובות ומספקות לך עוד מידע על החברה המיועדת – הכנסי לאתר ותתחילי במחקר. קראי מאמרים בבלוג (איך השפה? מה המסר שעבר אלייך? מתחברת?), שוטטי בין העמודים (איך הקריאייטיב? איך העיצוב? האם נראה מקצועי? האם קל לחיפוש והתמצאות? מה למדת עד כה עליהם? מי הלקוחות שלהם?) . נסי להבין איך הרגשת מקריאה ראשונית-

האם הסוכנות מדברת בשפה גבוהה או נמוכה?

האם העיצוב נראה מדוייק או חצי קלאץ'?

האם התכנים מועילים לך או מפארים אותם בעיקר?

כל אלו יעזרו לך להבין את האופי, הירידה לפרטים, הסגנון והווייב אבל אל תשכחי גם לראות את המובן מאליו- מה השירות שהם מציעים, למי הוא מתאים ומה אומרים עליהם הלקוחות שלהם.

אהבת? תתקדמי לשיחה. לא אהבת? משהו לא הרגיש נכון? המשיכי הלאה.

כל זה נכון גם לעמוד שלהם בפייסבוק, לפרופיל שלהם באינסטגרם או כל תוצאה אחרת שעלתה לך. הניהול שלהם לעצמם מעיד עליהם- תבחני! (נכון, לעיתים הסנדלרית הולכת יחפה ובכל זאת….יש יחפה באלגנטיות ויש הומלסית. ואת לא רוצה הומלסית….)

  1. בקשי המלצות! נכון שקבוצות פייסבוק הן יופי של מקור לקבלת המלצות אבל…זה לא מספיק. כתבי גם בפרופיל הפרטי שלך, שלחי ווטסאפ לקולגה, דברי עם עצמאים\ות אחרים, גם מתחומים אחרים ושאלי אותם. זה כיוון ראשוני ויש סיכוי שתקבלי הצפה של שמות, סוכנויות, אתרים ותיוגים. נשמי עמוק ותצללי לעבודת המחקר, לאט לאט.
  2. המלצות מאחרים זה נחמד אבל – מה עם יד ראשונה? אם כבר הגעת לשלב השיחה עם חברה אחת או שתיים- אל תתביישי לבקש טלפונים של לקוחות ולדבר איתם. שאלי את השאלות הנכונות – לא רק תוצאות! גם אופן העבודה המשותפת, האווירה, משך זמן העבודה יחד, שקיפות ועוד.
  3. חתירה למגע. עסקי כמובן. עכשיו הזמן ליצור קשר אבל בבקשה -אל תהפכי את זה לשוק. אל תוציאי מכרז. המחיר חשוב וחייב להתאים לעסק שלך אבל לא כל הזול …ולא כל היקר. (תמשיכי לבד..) נהלי שיחה ולא רק בווטסאפ -תקשיבי לטון, קראי בין השורות, תבדקי כימיה. הכימיה יכולה לקבוע האם העבודה המשותפת תהיה גם נעימה ולא רק יעילה יותר או פחות. וזה כלכך כלכך חשוב…לשני הצדדים!
  4. בואי נדבר ת'כלס- השיחה עברה בטוב, קיבלת אינפורמציה רבה והתרשמת בצורה חיובית. כמה פרטים טכניים שחובה (!) לברר לפני שאת מתחילה לעבוד עם סוכנות דיגיטל:
  • שקיפות. האם החברה תשתף אותך בתוצאות קמפיינים וקידום אורגני באופן שוטף? האם תהיה ביניכם פגישה שבועית\חודשית\שנתית ואיזו תדירות נוחה לך? האם תקבלי דוח אסטרטגיה מפורט או שיחה טלפונית? עד כמה תהיה מולך שקיפות בנתונים?
  • סדר וארגון. האם יש תוכנית סדורה לניהול המדיה שלך? למשל גאנט עבודה משותף שתוכלי להציץ בו בכל עת, תוכנית אסטרטגית כתובה ומפורטת ולא רק לשבוע הקרוב, מקום אחד מרוכז לניהול כל המדיה שלך (תיקיית אחסון, התכתבויות במייל, דרייב וכו')
  • זמינות. מה הזמינות שאת מבקשת? האם תרצי פגישה או שיחה? האם ווצאפ לגיטימי להתנהלות מול החברה או שמיילים בלבד? האם תיקונים או הערות ייעשו בטווח סביר או "השבוע\ החודש\ מתישהוא"?

עצה אחרונה חביבה לשלב זה היא- היי ביקורתית אבל לא שיפוטית, סמכי על תחושת הבטן שלך אבל גם על הרציונל, אל תוותרי על שיחה אישית וזכרי שגם אם חווית כשלונות בעבר- זה לא מחייב שגם הפעם זה יקרה. בואי בראש פתוח ללמידה, לעבודה משותפת ולסיעור מוחות. אם את מחפשת מישהו\היא לנהל אותם- סוכנות דיגיטל היא לא הפתרון.

עכשיו פשוט צאי לדרך, אלה השלבים הראשונים לעשות ומשם….משם הכל פתוח.

סיימת את השלב הזה ואת רוצה להתכונן טוב יותר?

מכאן יש עוד המון סעיפים קטנים וחשובים לא פחות במה כדאי לבדוק, איך לבחון התאמה לעסק שלך, מה חשוב לשאול ואיך להפוך את העבודה המשותפת ליעילה במיוחד, יש לנו אפילו מאמר על הפרכת 5 מיתוסים של עבודה מול סוכנות דיגיטל שאנחנו ממש ממליצות לקרוא רגע לפני תחילת העבודה!

מאחלות לך ים של הצלחה ומזכירות ש….אנחנו כאן, אז אם אהבת פשוט דברי איתנו ונבדוק כימיה….

Guide the way
דילוג לתוכן