fbpx

למה (וכמה) את חייבת למכור בפייסבוק?

למה (וכמה) את חייבת למכור בפייסבוק?

מפחדת שהפוסטים שלך יהיו מכירתיים מידי? ומה המינון המומלץ לכתיבת תוכן שיווקי? 

אבל רגע- מה זה בכלל תוכן שיווקי והאם יש דרגות שונות ל"שיווק"? 

אם הגעת לקרוא את המאמר הזה כנראה שגם את קצת חוששת להישמע- מכירתית מידי, פושרית, אגרסיבית ועוד שלל ביטויים שליליים שנועדו להניא אותנו מלעשות את הפעולה הכי חשובה בעסק שלנו – להרוויח כסף. 

ובכל זאת, אני מבינה ואף מזדהה. 

כולנו בעד להרוויח כסף אבל כולנו מאמינות, במודע או שלא, במשפט הבא: 

"אנשים אוהבים לקנות, הם רק לא אוהבים שמוכרים להם". 

מזדהה? טוב נו, גם אני. ובכל זאת – אם אנשים לא אוהבים שמוכרים להם, איך נמכור להם ב"עדינות" ויש בכלל דבר כזה? 

בואו נפריד בין מכירה קרה לבין מכירה חמה. 

אם נסתכל על עצמנו כצרכניות, נבין שאנחנו דווקא מאוד אוהבות שמוכרים לנו, בעיקר מוצרים שאנחנו צריכות באותה נקודת זמן, בעיקר כשה"מוכר.ת" מוכרים לנו ואהובים עלינו וכשאנחנו מעריכות אותם ואת העשייה שלהם. 

כשזה קורה, אנחנו מקשרות את החוויה אוטומטית גם למוצר איכותי, מחיר משתלם (שימו לב שלא ציינתי זול) ושירות מעולה. 

חלום של כל אחת מאיתנו להיתפס ככזו בעיניי הלקוחות שלנו.

 

יאללה ת'כלס – איך אנחנו מגיעות למצב בו אנחנו מוכרות בהנאה, במינון נכון ומדויק ומגיעות לקהל שאוהב שאנחנו מוכרות לו? 

עם חוק ה 70-20-10

ממש כמו בעיצוב פנים או עיצוב גרפי, כדי לייצר הרמוניה נעימה ומאוזנת נחלק את הצבעוניות לפי האחוזים הבאים:

70% מהחלל או העיצוב בצבע אחד. נניח שחור

20% ממנו בצבע משלים או מנוגד. נניח צהוב

ורק 10% ממנו, כלומר נגיעות נעימות לעין בצבע אחר לגמרי או בצבע מאותה סקאלה. למשל לבן

וואו ההרמוניה! מרגיש טבעי ונכון. 

גם בשיווק שלך – חלוקה כזו יכולה להרגיש מאוד טבעית וזורמת עבור קהל היעד שלך. 

איך זה בא לידי ביטוי בפוסטים?

נניח ואת כותבת 10 פוסטים בחודש, 

70%מהפוסטים שלך יהיו בסגנון – עולם התוכן שלי, ללא שיווק כלל (כלומר 7 פוסטים)

20% מהפוסטים שלך יכילו שיווק "לייט", רזה ועדין (שני פוסטים) 

10% מהתוכן שלך יהיה מכירתי נטו. בסטייל עם אמירה של "אני כאן ויש לי נוכחות" (פוסט אחד אבל חזק!)

 

אפשר הסבר? בטח. 

70% מהפוסטים יכולים לדבר על עולם התוכן שלי, אפשר גם על העסק שלי כל עוד יש בזה ערך לקוראת, אבל ללא מכירה כלל. בלי טלפון, לינק לאתר או "שלחו לי הודעה לרכישה". אפשר בהחלט להניע לפעולה בסגנון "מה חשבת על.." " ספרי לי על הצד שלך ב…" וכו'. 

מעצבת גרפית למשל יכולה לכתוב על עולם העיצוב, אפילו על עולמות משיקים לעיצוב גרפי, על השינויים בעולם העיצוב עם כניסת הבינה המלאכותית למשחק, עיצוב גרפי כמקצוע, על העסק שלה והתחושות שלה ביום יום (בסגנון בואי נכיר) אבל גם עם טיפים טובים לעיצוב, עם ידע והעשרה ללקוחות שלה, עם ערך! 

אז מה ב 20%? הכל עניין של סיומת. 

כל פוסט שמסתיים בהנעה לפעולה שמוכרת לי משהו- אוטומטית הופך למכירתי. אופס, זה כבר לא רק פוסט ערך, זה כבר פוסט עם מכירה בתוכו. 

אבל הוא עדין, הוא מגיע אחרי שהקוראת התרשמה מהמקצועיות שלי (ולא מסלוגן רנדומלי), הוא מניע ליצירת קשר ולא כולל בתוכו מחיר\מבצע\תאריך יעד מלחיץ ועוד. 

הוא שיווק לייט. אני גם נותנת ומעשירה וגם מבקשת בתמורה. 

"קבלי את המדריך- השאירי לי כתובת מייל". מתחילות בקטן ולאט לאט. 

אז אולי את שואלת את עצמך – רגע אם הוא נשמע כלכך טוב ויעיל למה לא 70% ממנו? 

ובכן זה אפשרי, כחימום לוהט יותר לקראת מכירה משמעותית. למשל למשך חודשיים או שלושה מקסימום אבל…בשימוש מוגבר ולאורך זמן הוא הופך פחות ופחות נעים לעין ואפילו קצת מעיק. "אוהבים לקנות- לא אוהבים שמוכרים להם" זוכרת? 

הגענו למאני טיים, בכל המובנים. 10% מהתכנים שלך צריכים להיות ברורים, ממוקדים ומכירתיים. 

מה אני מוכרת, למי אני מוכרת אותו, בכמה כסף ומה יוצא לו מזה. 

זה הכל.

למשל- 

"אם את עוקבת אחריי כבר זמן מה את בטח יודעת שבחודש ינואר אני יוצאת בסייל משובח מידי שנה. 

(אחרי שסיפרתי לך כל השנה איך אני מייצרת, כמה זמן מושקע בכל פריט, כמה ניסיון ומקצועיות יש לי וכו' את כבר לא צריכה שכנוע מיוחד כדי לרכוש) 

הסייל מתחיל בתאריך X ועד X

כל החנות ב 35% הנחה למעט X

ואת מרוויחה – מתחילה שנה חדשה עם X משובח, משתלם ומחזיק מעמד לאורך זמן. 

בואי לקנות את שלך כאן >> לינק. "

 

אחרי חימום טוב לאורך 90% של תוכן מצוין- פוסט אחד מכירתי, חזק ומעניין – יעשה את העבודה.

הקהל שלך יודה לך ויחכה לפעם הבאה בקוצר רוח. 

השאירי אותם עם טעם של עוד….

רגע רגע, יש יוצא מן הכלל? ברור שיש. 

כמו תמיד.
אם את כבר מתחזקת שיווק שנה, שנתיים, שלוש – ויש לך קהילה עוקבת, אוהדת ואוהבת, אין שום בעיה להעלות את המינון.

למשל 45%-45%-10% – יותר תוכן שיווקי לייט וקצת פחות כללי גלובלי

או 60% שיווק לייט – 20%  כללי – 20% מכירתי (כלומר להפוך את היוצרות) 

אבל רק את יודעת מה הקהל שלך אוהב ובשיווק כמו בשיווק – ניסוי, טעיה ותהיה הם התהליך הכי חשוב שאת יכולה לעשות בעסק שלך. 

והיוצא מן הכלל האחרון שהופך את השולחן על גבו- הוא איקומרס. 

חנות מכירה יכולות לקפוץ היישר אל 80% מכירה ו 20% שיווק לייט. וזהו. 

כאן אין ללקוחות שלנו סבלנות או כח ליותר מידי "מסביב לעיקר". אבל גם הן אוהבות מידי פעם לקבל הצצה אל העסק שלך, ללמוד ממך מקצוענות ועל העולם תוכן שלך. פשוט לא יותר מידי…..בכל זאת, הן כאן כדי לרכוש לפני הכל.

 

בואי נסכם את זה:

כזה מגיע לתוכן שיווקי מינון זה כל הסיפור, אצבע על הדופק והבנה לאיזה תוכן הלקוחות שלך מתחברות יותר וכמובן חשיבות של בניית ותחזוקת קהילה עבורך-

ייקבעו לפי איזה פורמט כדאי לך לנהוג בכתיבת התוכן השיווקי שלך. 

יאללה שיהיה מאוזן והרמוני. בהצלחה!

Guide the way
דילוג לתוכן