fbpx

מתי נכון לעלות עם קמפיין גיוס המונים?

מתי נכון לעלות עם קמפיין גיוס המונים?

גיוס המונים דווקא בחגים – כן או לא?

כלכך הרבה פעמים אני נתקלת ביזמים ויזמיות שתוהים מתי הכי נכון לעלות לאוויר עם קמפיין גיוס ההמונים שלהם.

האם כדאי לעלות רגע לפני חג? האם מישהו בכלל יתייחס אליי בחול המועד פסח? אנשים לא מבזבזים יותר מידי בראש השנה? חופש גדול- זה רלוונטי?

אז הנה כמה הנחות יסוד שכדאי להתייחס אליהן כשבוחרים מועד עלייה לאוויר עם קמפיין מימון ההמונים שלנו.

הראשונה- כן, לטיימינג של הגיוס שלך יש חשיבות גדולה. אבל היא חשובה לא רק לך אלא לקהל שלך.
התשובה לשאלה "מתי הכי נכון לעלות לאוויר?" טמונה בהכרות שלך עם הקהל והקהילה שלך.

למשל – אם הפנייה שלך תהיה לקהל דתי או שומר מסורת ומטרת הגיוס שלך היא עזרה לזולת\ פרויקט חברתי לאוכ' מעוטות יכולת או אמצעים, אז חגי ישראל כמו: פסח, ראש השנה ואפילו סוכות הם מועדים מצויינים.
אם ניתן להכליל (וכן, שיווק עוסק כולו בהכללות, אין דרך להתחמק מזה) הנחת יסוד על הקהל שלך- שאלו תקופות בהם הוא נוטה לתרום יותר, לתמוך יותר ואפילו רואה בכך מצווה- נהדר!

דוגמא נוספת היא אם הקהל שלך הוא הורים מכל הסוגים והגיוס שלך עוסק בבני נוער- תקופת תחילת שנת הלימודים או רגע לפני יציאה לחופש הגדול יכולים להתאים בדיוק. השאלה שעלייך לשאול את עצמך היא "האם הקהל שלי חי ונושם את הנושא עליו אדבר בתקופה הזו?" אם התשובה היא כן אז קדימה- לעלות לאוויר.

אגב, לא רק חגים – גם ימים מיוחדים אחרים בשנה יכולים להיות נקודות זמן שכדאי לנצל כמו יום העלאת מודעות למחלה כלשהיא או יום הנשים הבינלאומי, יום הדולפין או יום המעשים הטובים. ישנם גם ימים כאלה שאיש אינו מכיר (יום הגרביים ההפוכות?) ולכן הם חלשים יותר מבחינת מודעות. מה גם שאין להם קשר ישיר לגיוס שלך (יום הפיצה או יום הלטאה)  – סביר להניח שהם פחות יתאימו ושכנראה יש תקופה שיותר נכונה עבור הגיוס הספציפי שלך.

אותו הדבר קורה גם בצד ההפוך – מתי לא כדאי לעלות לאוויר?

זה הזמן להפעיל את הרציונל גם לצד השני. אם הגיוס שלי עוסק בספר על השואה – לעלות סביב פורים פחות מתאים לא?

אם הקמפיין שלי עתיד לעלות ביולי אוגוסט אבל הקהל שלי נוהג לבלות בחו"ל בתקופה הזו- כדאי שאבחר במועד אחר בו הקהל שלי לפחות נוכח כאן 😊

אבל.

לא חייבים ולא חייבות.

לא חייבים לבחור מועד מיוחד לפי חג או יום בינלאומי לעליית הקמפיין לאוויר ואם נודה באמת – בכל זמן נתון יש כלכך הרבה גיוסים ששבוע לכאן או לכאן לא תמיד יעשו את ההבדל.

ובכלל שתדעו, יש יתרון גדול לגייס במימון המונים כשיש לך מאורע אישי מעניין ורלוונטי אליו המעגלים הקרובים שלכם יוכלו להתייחס כמו יום הולדת (מכירים ומכירות את "במקום מתנה ליום ההולדת- תמכו בקמפיין שלי"? זה עובד!), חתונה או ציון X שנים למאורע כלשהוא.
למשל כשליווינו את ניר מרחב בהוצאת הספר 'קו 7' בהדסטארט, המועד תוכנן בדיוק עם ציון 20 שנים לפיגוע בו נפצע ניר כנהג האוטובוס בקו 7 ועוד באותו טווח גיוס צוין יום הזכרון לנפגעי פעולות האיבה והטרור.

העובדה שהגיוס היה באוויר בתאריכים אלה עזרה לנו לקבל יח"צ איכותי בתוכניות בוקר, עיתונות וכתבות וכמובן הזדהות עמוקה של קהל היעד וחיבור רגשי לספר ומהות הפרויקט.

אז בקיצור, לא משנה מתי תכננתם ללחוץ "פרסם", קחו בחשבון שהטיימינג נכון לא רק לכם אלא גם לקהל שלכן.

כדי שכולנו נהיה פנויים לתת לו את תשומת הלב הראויה ולתמוך בעשייה שלכם ושלכן!

Guide the way
דילוג לתוכן