fbpx

קידום ממומן בפייסבוק לגיוס המונים שלכם –מתי כן ומתי לא?

קידום ממומן בפייסבוק לגיוס המונים שלכם –מתי כן ומתי לא?

מתלבטים האם בכלל צריך קידום ממומן בפייסבוק בזמן גיוס ההמונים שלכם?

ובכן נראה שזו שאלת מליון הדולר – האם כדאי, ואם כן מתי – לעשות קידום ממומן לקמפיין הגיוס שלכם.

החלטתי לספר לכם קצת על היתרונות, החסרונות וחשיבות הטיימינג של קידום שכזה.

משתפת אתכן ב 8 עובדות וכללי אצבע שאולי יעזרו לכם ולכן לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם (!) בנושא.

מוכנים? מתחילים….

  1. קידום ממומן הוא הדרך הכי יעילה להביא תנועה לקמפיין שלכם. זה נכון בכל המקרים כולם אבל….האם הוא משתלם לכולם? לא בטוח.

מתי קידום ממומן פחות משתלם?

בגיוסים נמוכים של עד 45 אלף ₪

בגיוסים בהם רוב התשורות זולות מ 100 ₪

אם הגעתם ל 75% באופן אורגני ועבודה קשה ונותרו לכם יותר מ 10 ימים

אלה רק דוגמאות כמובן ויש עוד המון…

(משתלם זה אומר שההכנסה שתקבלו תהיה גדולה מההוצאה על הקידום עצמו כמובן.)

  1. קידום ממומן זה לא קסם! אם אתם עומדים על 25% ונותרו לכם ימים בודדים – קידום ממומן לא יביא אתכם ל 100%. בטח לא בתקציב מוגבל ומשתלם…
  2. אבל! הוא בהחלט יכול לעשות קסמים אם תתכוננו אליו *עוד לפני תחילת הגיוס* ותעבדו עם תוכנית אסטרטגית מסודרת ולו"ז נכון.
  3. מה זה אומר קסם? הממוצע של התמיכות שמגיעות מקידום ממומן נע בין 20% ל 45%. זה תלוי בהמון משתנים אבל אלה אחוזים משמעותיים מאוד, בעיקר בקמפיינים גדולים.
  4. קידום ממומן לא מחליף קהילה חזקה! להפך – הוא מחזק אותה, ממנף אותה ויכול להביא את הגיוס שלכם מעבר ל 100% בקלות יותר.

האם הוא מתאים כשאין קהילה בכלל? פחות. שוב, זה לא קסם.

האלגוריתם של פייסבוק מסתמך, ממש כמו בינה מלאכותית – על ביצועי העבר, על קהלים שמכירים אתכם, על עובדות.

לכן יזמים ויזמיות עם עמוד עסקי פעיל וטוב, עם רשימות דיוור (של למעלה מ 1000 איש) רלוונטיות, עם פעילות טובה ויציבה ברשת – יזכו לתוצאות טובות יותר בקידום ממומן מאשר מי שאין להם את כל זה.

  1. תשכחו כל מה שסיפרו לכם על "אח"כ תרד לכם החשיפה" , "זה לוקח 2 דק' רק לטרגט תחומי עניין וזהו" , "אפשר ב 400 ₪ להביא 4000 תמיכות" ועוד שטויות מהסוג הזה.

איך יודעים מה נכון? מתבססים אך ורק על עובדות רשמיות של פייסבוק + שנות נסיון בדיגיטל ובניהול קמפיינים בפרט. כל היתר -שמועות. תתעלמו.

  1. לעשות לבד או להיעזר באיש\ת מקצוע?

ההמלצה שלי היא – אם אתם לא יודעים לעשות קמפיינים, לא למדתם את זה והתנסיתם בכך תקופה – אל. זה לא הזמן "להתגלח" על הקמפיין של עצמכם ולבזבז כסף וזמן יקרים.

האם לקחת איש\ת מקצוע? אם השקלול של העלויות + פוטנציאל הגיוס טובים – כן. חד משמעית. שווה לבחון ה-כ-ל לפני שמחליטים.

  1. שווה להחליט מראש! ממש מומלץ לתכנן מראש האם תשתמשו או לא בכלי הזה. אל תשאירו את ההחלטה לרגע האחרון או לשעת משבר. ברוב המקרים זה יהיה מאוחר מידי כדי להתחיל. בכל זאת לא סגורים על זה? עשו את ההכנות הדרושות לכל מקרה שתבחרו כן להתחיל במהלך הקמפיין:

א. הקימו עמוד עסקי והעלו בו תכנים רלוונטים במידה ואין לכם כזה. אם יש לכם -וודאו שיש לכם חשבון מודעות פעיל, העלו תכנים בעמוד ודאגו לשמור עליו חי ובועט

ב. הטמיעו פיקסל בעמוד הפרויקט! העזרו בצוות של הדסטארט לצורך העניין והסבר מה זה אומר. בלי הטמעת פיקסל כבר ביום הראשון (!) הסיכוי שלכם להצליח בקידום ממומן יורד כל יום…

ג. בררו עלויות מראש – חשבו את התקציב שלכם לטובת נושא כזה, שימו בצד עבורו תקציב קטן או קחו את ההוצאה כחלק מגובה הגיוס בחשבון. מקסימום – הרווחתם יותר!

כל זה היה על קצה המזלג ממש, אבל אם נותרתם עם שאלות על כל אחד מהסעיפים או בכלל – שאלו בכיף. אשתדל לענות על הכל כאן בתגובות (בבקשה לא בפרטי, כדי שכולם ייהנו מהשאלות והתשובות)

מקווה שעזרתי, אפילו בקצת, לעשות סדר בעניין קידום ממומן 😊

הצלחות ומאות אחוזים לכולם!!

אם אתם ואתן רגע לפני גיוס מימון המונים, זה הזמן לדבר איתנו. יש לנו כמה טיפים טובים בשרוול ♥️ אפשר גם לקרוא עוד קצת על זה כאן 

Guide the way
דילוג לתוכן