fbpx

10 דרכים לשווק את העסק שלך ***בחינם***

10 דרכים לשווק את העסק שלך ***בחינם***
  1. לעניין את העיתונות- שלח לכל עיתון מקומי שפונה לקהל היעד שלך, "סיפור" או מאמר קצר המתאר את עבודתך\ פועלך בתחום..או המוצר\השירות החדש שלך.

חובה להדגיש את הבידול שלך באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים. אם יש בכך עניין לציבור- עוד יקראו עלייך בעיתון הבא!

  1. נטוורקינג- אומנות הדיבור על העסק שלך. מה קל יותר מאשר לספר על העסק שאת כלכך אוהבת, בתשוקה והנאה ומלוא העניין. לספר למי שמתעניין וכמובן לציין אילו הפניות של לקוחות פוטנציאלים טובות עבורך. גם קבוצת נטוורקינג מסודרת (בעלות מפגש נמוכה ) היא פתרון נהדר.
  2. שיתופי פעולה עם עסקים משלימים- אם הכרת בעל\ת עסק הפונים לקהל יעד דומה לשלך אבל בעלי מוצר\שירות שונים- יש מקום לשת"פ ליצירת הפניות הדדיות או אפילו שירות חדש משותף לכם. כך תוכלו לשווק גם האחד את השני.
  3. בקשי המלצות מלקוחות מרוצים. המלצה בכתב \ בדפוס תמיד תהיה אותנטית יותר מאשר  ציטוט שלך. כבר הוכח מחקרית כי המלצה אותנטית מעלה אצל הלקוח את סיכויי הרכישה בכ 40%!
  4. פייסבוק. השתמשי בפלטפורמה החינמית הזו לשווק את העסק שלך. היי פעילה בקבוצות רלוונטיות, ספרי לאוהדים ולחברים שלך בפייסבוק על העסק ו- הישארי במודעות שלהם. כשיצטרכו שירות או מוצר זהה לשלך הם יזכרו מאין לרכוש.
  5. אינדקסים ואתרי אינטרנט – כדאי להירשם לאינדקסים שונים חינמיים ברשת. רצוי לבחור את אלה שעולים במקומות הראשונים בחיפוש בגוגל- כנראה שהם מקודמים ופופלאריים יותר ויקדמו גם אותך מהר יותר.
  1. לא לשכוח לשמור על קשר עם לקוחות קיימים. שלחו להם ברכת יומולדת, אפשר גם טלפון לפני ראש השנה או כל סיבה אחרת לשמור על קשר עם לקוחותייך. כך מרוויחים נאמנות של לקוחות, אהדה למותג שלך וגם קשר אישי.
  2. מגוון ערוצי מדיה חברתית עומדים לרשותך ללא תשלום – אפשר להפיק סרטונים בעצמך ליוטיוב, לצלם את מוצרייך לאינסטגרם, לעדכן את לקוחותייך על מוצרים חדשים בגוגל + ואפילו ליצור לעצמך לוח מדליק של העסק שלך בפינטרסט. 
  3. חבר מביא חבר. שיטה נהדרת להשתמש בקהל שכבר יש לך, לפנק אותו בצ'ופרים והטבות וגם ליהנות מלקוחות חדשים שמגיעים בעקבות המלצה (כבר אמרנו שזה מעלה סיכוי לרכישה נכון?). כולם מרוויחים- הלקוח המתמיד, את והלקוח החדש שמרוויח אותך!
  4. פירגון! אנשים זוכרים את מי שפירגן להם ובד"כ מחזירים באותו המטבע. גם מול הקהל הפוטנציאלי שלך נוצרת תדמית חיובית מאוד. (וההרגשה הטובה כמובן שווה המון)

מורן אלויה,

יועצת עסקית, יזמת ומייסדת "פרויקט עסקית- יזמות נשית"  

ובעלת guide the way | ייעוץ עסקי ליווי והדרכה.

Guide the way
דילוג לתוכן