למה לא כדאי לך לטפח (רק) את פייסבוק?
השבוע קרה מקרה שרבות מאיתנו איבדו בגללו כמה שנים מהחיים ולחלקנו נוספו עוד כמה שערות לבנות על הראש.
אלוהי הסושיאל גרמו לנפילתן (ועלייתן תודה לאל) של פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ (הלא כולן אחת הן)..
נכון, מקרה חד פעמי ומאוד מדובר אבל הי- יש בינינו א.נשים שנחסם להם הפרופיל בפייסבוק, שהושבת להם חשבון המודעות או שסגרו להם את הקבוצה.
כל אלה הם נכסים שווי ערך נכון? אבל…הם לא נכסים שלנו.
פייסבוק עוד תיפול או תשנה מדיניות, אינסטגרם תקרוס מהעומס או שהחשבון שלכם יהיה תחת "באן" (כלומר חסימה זמנית בשל שימוש לא סביר בהאשתגים או הפרת נהלי הפלטפורמה) ובכלל -הכל יכול לקרות. ולכולנו! אין אף אחת מוגנת.
ומה מקרים שכאלה באים ללמד אותנו?
אל תשימי את כל הביצים בסל של מישהו אחר.
פשוט, נכון?
תארי לך שהתקלה העולמית הייתה קורית בשעות היום (ולא בלילה) ואורכת יותר מ 5 שע'. (נניח שבוע)
או גרוע מכך- תארי לך שהתקלה הייתה מוחקת פרופילים שלמים, עמודים עסקיים, קבוצות פייסבוק (אלוהאמא שתשמור)…
מה היה קורה לשיווק שלך?
כשמרבית, או כל, השיווק שלנו מתבסס ומתקיים בפלטפורמות חיצוניות שאין לנו שליטה עליהן – אנחנו תמיד בסכנה.
אז מה עושות?
דאגי לשמר לפחות פלטפורמה אחת נוספת שבה השליטה שלך מירבית ויותר משמעותית.
למשל:
קהילת מדוורים (ניוזלטר)\ מועדון לקוחות למשל.
אתר אינטרנט משלך (וגם כאן כדאי שיהיה בבעלותך ולא בתשלום חודשי לאיזה ספק דמיקולו. כן, כתבתי דמיקולו עכשיו)
קבוצת נטוורקינג מחבקת או חברות עצמאיות קרובה לליבך
ועוד.
כדי שבפעם הבאה שהעולם יקרוס לתוך צוקרברג – את תהיי זו שתשלח מיד מייל לקהילה ותמנף את המומנטום, כי הרי אם אין לנו פייסבוק לשוטט בה אז נפתח את האימייל קצת.
או זו שתדאג להרים טלפון לקבוצת הנטוורקינג ותעשה עם החברות בה שיתוף פעולה ותעזרו אחת לשנייה בהרחבת המעגלים.
בקיצור, תוכנית מגירה אבל שימושית ופעילה, שתהיה לך רשת בטחון במינ' סיכון.
מוסר ההשכל – אם זה לא שלך, זה לא יהיה שלך. התייחסי אליו בהתאם. דאגי לעצמך לתוכניות מגירה לכל מקרה שלא יהיה. ותתחילי אתמול!
בהצלחה עם זה 🙂