fbpx

איך יוצאים לקמפיין מימון המונים לעמותה?

איך יוצאים לקמפיין מימון המונים לעמותה?

החלטתם לצאת לגיוס המונים לעמותה? מזל טוב! מצפה לכם דרך מרתקת, מלמדת ומלאת מהמורות (שניתן להתגבר עליהן, אל דאגה..) בדרך. 

רגע לפני שתצאו לדרך, הכנתי לכם 6 טיפים טובים וחשובים שיישומם יבטיח עבודה מסודרת, הכנה מיטבית ומיצוי איכותי של פוטנציאל הגיוס שלכם. 

מוכנים? אז הנה הברור מאליו- כל קמפיין מימון המונים מתחיל בצעד הראשון שהוא קבלת ההחלטה "יוצאים לגייס במימון המונים". 

החלטה כזו מתקבלת רק אחרי בחינת היכולות של הארגון לעמוד בכל מה שנדרש לטובת הנושא,
בדיקה של נקודות חוזקה וחולשה ביחס לתפעול האירוע הגדול הזה וכמובן לא לפני שאתם מבינים את גודל המשמעות. 

אז איך מתחילים להניע את הגלגל קדימה?

  1. צעד ראשון יהיה תמיד קביעת מטרות ויעדים. הנה רמז- מטרות הגיוס הן לא רק יעד כספי.
    לגיוס המונים יש עוד המון השלכות חיוביות (ולעיתים שליליות) על העמותה, על המוניטין שלה, על הפעילות שלה במדיה החברתית
    ואפילו על קהל מקבלי השירותים או צרכני הקצה שלה. קביעת מטרות אלו צריכה להיעשות כבר עכשיו ולהתוות את הדרך כולה.
    אחרי כל זה- הציבו יעד כספי, לו"ז ריאלי ומתאים ומטרות משניות שתרצו להגשים.

    חשוב להבין ש…
    * יעד כספי לא יכול להיות "כמה שיותר" 🙂
    * לו"ז ריאלי אומר שלא מתחילים קמפיין מימון המונים מחר בבוקר ולוקחים זמן הכנה ובנייה מספיק.
    * מטרות משניות הן הרווחים הנוספים שתקבלו מהקמפיין מעבר לגיוס המשאב הנדרש.
    תוכלו לקרוא על מטרות אלו בהרחבה כאן 
  2. יש לכם את ה"מה" אז בואו נעבור אל ה "איך" – אסטרטגיה. כאן האופי של הגיוס שלכם ייקבל פנים ומשמעות.
    ראשית ברמה הטכנית (גיוס קשיח או גיוס גמיש? גיוס לפרויקט ספציפי או גיוס לשם תחזוקה ותקציב שנתי?)
    וגם ברמה השיווקית (מי הקהל המדויק שלנו? איך נפנה אליו ברמה הרגשית? ואפילו באיזה צבעים נשתמש בקמפיין שישדרו את המסרים שנבחר להעביר). אסטרטגיה. סופר חשוב!
    (לקריאה בהרחבה על סוגי גיוסים שונים לחצו כאן)

     3. השאלה הבאה שנשאל היא "איפה". איפה נמצא הכסף? איפה נמצאים התורמים? או בקיצור- באילו ערוצי שיווק נשתמש כדי להגיע אל אותם המונים שנרצה           לגייס את תמיכתם. שימו לב שאנחנו מגייסים את ההמונים ולא רק את כספם!
נותר לשאול את עצמנו באילו ערוצים אנחנו טובים או יכולים להיות טובים? אילו ערוצים מתאימים למטרות שלנו ואיפה נמצא הקהל שלנו.
(למשל: פוליטיקאים ואנשי מילה? בטוויטר. הורים, קהל רחב ומגוון? בפייסבוק. צעירים? באינסטגרם וכו') 

     4. לא יוצאים לדרך לפני שמבינים אילו כלים ומשאבים יש לנו בידיים כדי להגשים את המסע בהצלחה. 

         המשאבים האלו מתחלקים לשניים: 

  1. משאב אנושי – האם יש לנו צוותים שישתפו פעולה, האם יהיה מי שיפעיל את הקמפיין וישווק אותו, מי יהיו אחראים על היח"צ או על איסוף הדאטה? וכמובן האם יש לנו שגרירים לקמפיין הזה?! 
  2. משאב כספי – גיוס המונים עולה כסף. הוא עולה כסף לאנשי מקצוע, להפקות ווידאו או חומרי תוכן, לאירוע השקה או בונוסים לשגרירים,
    לפייסבוק ואינסטגרם וקידום ממומן ועוד. האם וכמה תקציב נקצה לטובת הקמפיין שלנו? וכאן חשוב לזכור שאין רווח בלי השקעה.
    גיוס המונים ללא תקציב כלל – מיועד לכשלון. וחבל.
     

    עוד רגע מתחילים וכל מה שנותר לעשות הוא לעבוד באופן מסודר. לפרוט לפעולות ותוכנית עבודה מדוקדקת במיוחד את כל שלבי הגיוס.
    תוכנית עבודה היא חובה אבל גם תוכניות מגירה חשובות לא פחות. הכינו מראש תסריטים למקרים שונים כמו גיוס איטי במיוחד, צוותים שלא נוכחים,
    חוסר היענות של המדיה לפרסום או תקציבים גבוהים לאנשי מקצוע. דעו מראש מה יקרה בכל תסריט והכינו לו מענה. 

אז קחו לכם חודשיים בממוצע כדי לעבד ולהכין את כל השלבים הללו וצאו לדרך, יש לכם גיוס המונים להפיק 😊 

אל תשכחו שעם ליווי דיגיטלי ונסיון רחב סיכויי ההצלחה שלכם עולים בעשרות אחוזים אז…אנחנו כאן! 

בהצלחה 🙂 

Guide the way
דילוג לתוכן